ירידה של 50.5% במספר המאומתים החרדים בשבועיים

צבי טסלר No Comments on ירידה של 50.5% במספר המאומתים החרדים בשבועיים

נמשכת הירידה בתחלואה החרדית: מספר המאומתים החרדים עדיין גבוה מחלקם באוכלוסייה אך מגמת הירידה חדה והמספר נמוך ב-27% משבוע שעבר וב-50.5% מיום ראשון לפני שבועיים | במגזר הכללי ירידה של 24% משבוע שעבר ו-33% מלפני שבועיים

בדיקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במרכז הרפואי הדסה מעדכנים כי במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים הבוקר (שני) 101 חולים, מתוכם 67 במצב קשה וקריטי – 25 מהם מונשמים.

המרכז הרפואי זיו בצפת: סה"כ מיטות בשלוש מחלקות הקורונה – 46 מיטות עבור חולים קשה, בינוני וקל ו-12 מיטות בטיפול נמרץ עבור חולים מונשמים וקריטיים. כרגע מאוישות בשלוש המחלקות יחד: 36 מיטות.

מצב קריטי ומונשמים: 8, מצב קשה: 23, מצב בינוני: 5 (בהם ילד בן 10).

אחוזי תפוסה בטיפול נמרץ קורונה: 67%, אחוזי תפוסה מחלקת התפרצות: 61%.

במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק מאושפזים 80 מטופלים. 55 במצב קשה מתוכם 23 במצב קריטי.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בהתייחסות לחיסונים במערכת החינוך: "איש הוראה שלא מתחסן מפקיר את שלום התלמידים ומועל בתפקיד הכי חשוב שלו – להגן על הילדים. בדיוק בגלל זה בימים אלו מכינים במשרד הבריאות את תזכיר החוק שיאפשר לחייב עובדים במקומות עם קהל שלא התחסנו בביצוע בדיקת קורונה כל יומיים. על שלום הציבור לא אתפשר".

"בינתיים חוזרים לעלות בקצב החיסונים: 3,907,000 איש חוסנו עד היום. 2.2 מיליון כבר זכאים לתו הירוק, אותו יקבלו בשבוע הבא. אתמול התחסנו 142,000 איש. עוד לא התחסנתם? רוצו להתחסן כדי לא להישאר מאחור".

מספר המאומתים החרדים עדיין גבוה מחלקם באוכלוסייה אך מגמת הירידה חדה והמספר נמוך ב-27% משבוע שעבר וירידה של 50.5% מיום ראשון לפני שבועיים. במגזר הכללי ירידה של 24% משבוע שעבר ו-33% מלפני שבועיים.

על פי דו"ח אמ"ן הבוקר, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, אך היקפה עדיין גבוה מאוד – מספר החולים הקשים עומד בימים האחרונים על כאלף, ומקדם ההדבקה בסימן ירידה בימים האחרונים. לעת עתה, כל חולה מדביק בממוצע פחות מאדם אחד, באופן המסמן דעיכה בהתפשטות המגפה. עם זאת, שיעור החיוביים והעומס על בתי החולים  ממשיכים להיות גבוהים באופן מוחלט.

שינוי תמהיל הגילאים של החולים הקשים – על פי הדו"ח, ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60+, הנובעות כנראה מהשפעת מבצע החיסונים. עם זאת, ניכרת עלייה במספר החולים במצב קשה החדשים בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות בשבועיים האחרונים כ-40% מהתחלואה הקשה החדשה.

בשל היקף התחלואה הנרחב והעובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה טרם חוסן, שינוי תמהיל גילאי החולים לא מביא בשלב זה לירידה משמעותית בתחלואה הקשה. בשבועות הקרובים תיתכן עליה חוזרת בתחלואה, בשל הסרת המגבלות תפוצתו הנרחבת של הוריאנט הבריטי, שהפך זה מכבר לדומיננטי בישראל; זן זה מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים ועל פי מחקרים חדשים בבריטניה הוא גם קטלני יותר בעד 30- 70% ביחס לזן הנגיף המקורי. לכן, יותר מאי פעם, נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות.

באמ"ן מזכירים שוב כי החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה, גם מול הזנים החדשים שזוהו בארץ (ובפרט חיסוני פייזר שנמצאו יעילים מול הזן הדרום אפריקאי והבריטי), קוראים שוב לציבור להתחסן בהקדם. בהקשר זה, ישראל ממשיכה במקום הראשון בעולם במספר החיסונים לנפש והשלימה יותר מ-4.6 מיליון מנות חיסון, מתוכן כ- 2.5 מיליון במנה השנייה. השלמת חיסון אוכלוסייה מבוגרת (בני 50 ומעלה) – נותרו כ-13% מאוכלוסיה זו (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון.

יודגש, כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד. יוזכר כי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, יוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסיה. באמ"ן מדגישים שוב את החשיבות של הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי, הימנעות מהתקהלויות, עטיית מסכות תקניות, שמירה על בידוד וביצוע בדיקות בעת הצורך – גם עבור מחלימים ומחוסנים. לצד זאת, ובפרט על רקע פתיחת מוסדות החינוך, יש לפתוח את הסגר באופן מבוקר ולהמשיך לפעול למניעת הכנסת וריאנטים זרים.



0 תגובות